Akademik Yayınlar

Öğretim Üyelerinden gelen bilgilerin ve yayınların birleştirilmiş hali

*** 2017 ***

 

Makaleler-Dergiler

 

Yukselturk, E., & Altiok, S. (2017). An investigation of the effects of programming with Scratch on the preservice IT teachers’ self‐efficacy perceptions and attitudes towards computer programming. British Journal of Educational Technology, 48(3), 789-801.

 

Yukselturk, E., Erbay, H., & Kutlu, M. (2017). Motion Capture Technology in Sports Science: 3D Virtual Sports Platform with Kinect. Spor Hekimligi Dergisi/Turkish Journal of Sports Medicine, 52(4).

 

Yukselturk, E., & Altıok, S. (2017). Blok Tabanlı Programlama. Y.Gulbahar (Ed.) Bilgi Islemsel Düsünmeden Programlamaya (s.241-266).Ankara: Pegem. 

 

Inan, F., Yukselturk, E., Kurucay, M., & Flores, R. (2017). The Impact of Self-Regulation Strategies on Student Success and Satisfaction in an Online Course. International Journal on E-Learning, 16(1), 23-32.

 

Altıok, S. , Yukselturk, E., & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 Eğitimine Yönelik Gerçekleştirilen Bilimsel Bir Etkinliğin Değerlendirilmesi: Katılımcı Görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education. 6(1), 1-8.

 

Altıok, S. ,,Kutlu,Z. , & Yukselturk, E. (2017). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Dersine Yönelik Tutumları ve Hazırlanan Web Tabanlı Destek Sistemi ile İlgili Görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education 6(2),78-86.

 

Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Internet use for educational purposes: University students’ attitudes and opinionsabout copyrights. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 105-121.

Akçayır, M. (2017). What do students think about SNSs in education? University students' perceptions, expectations and concerns regarding educational uses of SNSs. Australasian Journal of Educational Technology, 33(5), 91-106.

Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1-11.

 

Bildiriler-Kongreler

Yukselturk, E., Altıok, S. & Üçgül, M. (2017). E-Educational Video Portfolio Environment via Kinect: Students’ Views. AGP Humanities and Social Sciences Conference, Prague, Czech Republic. 19-22 May 2017.

Yukselturk, E., Erdoğan, H. (2017). Sedentary Students' Views About 3d Virtual Sports Platform. 3rd International Conference on Social Sciences and Education Research. Roma, Italy. April 27-29, 2017.

Yukselturk, E., Altıok, S. & Üçgül, M. (2017). Arduino Programlamanın İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkileri: Bir Yaz Kampı Deneyimleri. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, 11-13 October 2017, İzmir.

Altıok, S. , Yukselturk, E., & Üçgül, M. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlik Algıları ve Araştırmaya Yönelik Kaygıları. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, 11-13 October 2017, İzmir.

Ilhan, F. & Yukselturk, E.(2017). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Geliştirdikleri Eğitsel Materyallerin İncelenmesi. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017, 11-13 October 2017, İzmir.

Altıok, S. , Yukselturk, E., & Üçgül, M. (2017). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Klasik ve Görsel Programlamaya İlişkin Metaforik Algıları. ICITS 2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.

Altıok, S. , Üçgül, M., & Yukselturk, E. (2017). Tasarım mı yoksa Oynama mı? Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisini Geliştiren Programlama Sürecinde Kullanılabilecek Oyun Araçlarının İncelenmesi. ICITS 2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.

Üçgül, M., Yukselturk, E. & Altıok, S. (2017). Bilgi-İşlemsel Düşünme Öğretimi Yaklaşımları ve Araçları. ICITS 2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.

Üçgül, M., Yukselturk, E. & Altıok, S. (2017). BT Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgisayar Programlama Öğretiminde Alternatif Yöntem ve Teknikler: Nitel Bir Çalışma. ICITS 2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.

Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). The effect of augmented reality applications on university students’ task-load. Paper presented at the International Computer & Instructional Technologies Symposium.

Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Investigation of the task-centered professional anxieties of pre-service computer and instructional technologies teachers. Paper presented at the International Computer & Instructional Technologies Symposium.

Akçayır, G., & Akçayır, M. (2017). Investigation of the digital citizenship characteristics possessed by computer and information technologies education students. Paper presented at the International Computer & Instructional Technologies Symposium.

Akçayır, G., & Akçayır, M. (2017). Investigation of university students’ state of searching information over Facebook. Paper presented at the International Computer & Instructional Technologies Symposium.



*** 2016 ***

Doç. Dr. Erman Yükseltürk tarafından yönetilen yüksek lisans tezleri:

Balcı, T. (Devam ediyor). Kinect ile 3 Boyutlu Sanal Spor Platformun Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Step-Aerobik Egzersizlerinde Kullanılması, Kırıkkale Üni.

Altıok, S. (Devam ediyor). Kinect ile E-Eğitsel Video Portfolyo Ortamının Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Üstbiliş Farkındalık Düzeyleri Üzerine Etkileri, Kırıkkale Üni.

Projeler:

·       Doç. Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 1001: Kinect ile E-Eğitsel Video Port folyo Ortamının Tasarlanması, Geliştirilmesi Ve Öğrencilerin Üstbiliş Farkındalık Düzeyleri Üzerine Etkilerinin Araştırılması (Kasım 2015- Kasım 2017).

·       Doç. Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 3001: Kinect ile 3 Boyutlu Sanal Spor Platformun Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Step-Aerobik Egzersizlerinde Kullanılması (Haziran 2015- Mayıs 2017).

·       Doç. Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 4005: Çocuklara Programlama Nasıl Öğretilir? (Mayıs 2015-Mayıs 2016)

·       Doç. Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 2229: Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgisayar Programlama Öğretiminde Alternatif Yöntem ve Araçlar Semineri III (16-20 Şubat 2015)

Uluslararası hakemli dergilerde ve kongrelerde yayımlanan makale ve bildiriler:

Akçayır, G., & Akçayır, M. (2016). Research trends in social network sites’ educational use: a review of publications in all SSCI journals to 2015. Review of Education.

Akçayır, M., & Akçayır, G. (2016). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review.

Akçayır, M., Akçayır, G., Pektaş, H. M., & Ocak, M. A. (2016). Augmented reality in science laboratories: The effects of augmented reality on university students’ laboratory skills and attitudes toward science laboratories. Computers in Human Behavior, 57, 334-342.

Akçayır, M., Dündar, H., & Akçayır, G. (2016). What makes you a digital native? Is it enough to be born after 1980?. Computers in Human Behavior, 60, 435-440.

Yukselturk, E., & Altıok, S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1).

Yukselturk, E., & Altıok, S. (2016). Investigation of Pre-Service Information Technology Teachers' Game Projects Prepared with Scratch. SDU International Journal of Educational Studies, 3(1), 59-66.

Yukselturk, E., & Altiok, S. (2016). An investigation of the effects of programming with Scratch on the preservice IT teachers’ self‐efficacy perceptions and attitudes towards computer programming. British Journal of Educational Technology.

 


Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri (Özet) Kitabında Basılan Bildiriler

 

Ağca, R. K., Çetin, E. (2016). The Lifetime of Mobile Learning. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Altıok, S., Şimşek, N. (2016). Yüz Yüze Eğitime Eşdeğer Bir Uzaktan Eğitim İçin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Altıok, S., Yükseltürk, E. (2016). Pre-Service Teachers’ Use and Perceptions of Web 2.0 Technologies in Teaching and Learning. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016

Altıok, S., Yükseltürk, E. (2016). Yabancı Dil Eğitimine Video Portfolyo Teknolojisi Entegrasyonu. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016

Altıok, S., Yükseltürk, E., Üçgül, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçlarının İncelenmesi ve Öğrenme Ortamlarında Kullanımına Yönelik Görüşleri. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

İlhan, F., Yükseltürk, E. (2016). A literature review of Scratch software and programming learning. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Üçgül, M., Yükseltürk, E., Altıok, S. (2016). Programming my own game via kodu game lab in a summer program, 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Yükseltürk, E., Altıok, S. (2016). BT Öğretmen Adayları K-12 Seviyesinde Bilgisayar Programlama Eğitimi Hakkındaki Seminere Neden Katılmak İster? 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016

Yükseltürk, E., Altıok, S. (2016). Spor Eğitiminde Hareket Yakalama Kinect Teknolojisinin Uygulanması. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016

Yükseltürk, E., İlhan, F. (2016). How to teach electronics for children? 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Yükseltürk, E., Kutlu, Z., Ağca, R. K. (2016). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri İçin Web Tabanlı Destek Sisteminin Geliştirilmesi Ve Uygulanması: e-Deneyim Projesi. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Yükseltürk, E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Comparing Online Learning Strategies at an Online Java Programming Course. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Yükseltürk, E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Could We Use Kinect Technology for Foreign Language Education? 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016

Yükseltürk, E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Oyun Programlamanın İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkilieri: Bir Yaz Kampı Deneyimleri. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016