Öğretim Üyelerinden gelen bilgilerin ve yayınların birleştirilmiş hali
*** 2017 ***
Makaleler-Dergiler
Yukselturk, E., & Altiok, S. (2017). An investigation of the effects of
programming with Scratch on the preservice IT teachers’ self‐efficacy
perceptions and attitudes towards computer programming. British Journal of Educational Technology, 48(3), 789-801.
Yukselturk, E., Erbay, H., & Kutlu, M. (2017). Motion Capture
Technology in Sports Science: 3D Virtual Sports Platform with Kinect. Spor Hekimligi Dergisi/Turkish Journal of
Sports Medicine, 52(4).
Yukselturk, E., & Altıok, S. (2017). Blok Tabanlı Programlama.
Y.Gulbahar (Ed.) Bilgi Islemsel
Düsünmeden Programlamaya (s.241-266).Ankara: Pegem.
Inan, F., Yukselturk, E., Kurucay, M., & Flores, R. (2017). The Impact
of Self-Regulation Strategies on Student Success and Satisfaction in an Online
Course. International Journal on E-Learning, 16(1), 23-32.
Altıok, S. , Yukselturk, E., & Üçgül, M. (2017). Web 2.0 Eğitimine
Yönelik Gerçekleştirilen Bilimsel Bir Etkinliğin Değerlendirilmesi: Katılımcı
Görüşleri. Journal of Instructional
Technologies & Teacher Education. 6(1), 1-8.
Altıok, S. ,,Kutlu,Z. , & Yukselturk, E. (2017). Bilişim
Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Dersine Yönelik Tutumları ve
Hazırlanan Web Tabanlı Destek Sistemi ile İlgili Görüşleri. Journal of
Instructional Technologies & Teacher Education 6(2),78-86.
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017).
Internet use for educational purposes: University students’ attitudes and
opinionsabout copyrights. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1),
105-121.
Akçayır, M. (2017). What do students
think about SNSs in education? University students' perceptions, expectations
and concerns regarding educational uses of SNSs. Australasian Journal of
Educational Technology, 33(5), 91-106.
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017).
Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A
systematic review of the literature. Educational Research Review, 20,
1-11.
Bildiriler-Kongreler
Yukselturk, E., Altıok, S. &
Üçgül, M. (2017). E-Educational Video Portfolio Environment via Kinect:
Students’ Views. AGP Humanities and Social Sciences Conference, Prague, Czech
Republic. 19-22 May 2017.
Yukselturk, E., Erdoğan, H. (2017). Sedentary
Students' Views About 3d Virtual Sports Platform. 3rd International Conference
on Social Sciences and Education Research. Roma, Italy. April 27-29, 2017.
Yukselturk, E., Altıok, S. &
Üçgül, M. (2017). Arduino Programlamanın İlköğretim Öğrencilerinin Problem
Çözme Becerilerine Etkileri: Bir Yaz Kampı Deneyimleri. 5th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017,
11-13 October 2017, İzmir.
Altıok, S. , Yukselturk, E., &
Üçgül, M. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin
Yeterlik Algıları ve Araştırmaya Yönelik Kaygıları. 5th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017,
11-13 October 2017, İzmir.
Ilhan, F. & Yukselturk, E.(2017). Bilişim
Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile
Geliştirdikleri Eğitsel Materyallerin İncelenmesi. 5th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES 2017,
11-13 October 2017, İzmir.
Altıok, S. , Yukselturk, E., &
Üçgül, M. (2017). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Klasik ve Görsel
Programlamaya İlişkin Metaforik Algıları. ICITS 2017 – 11.Uluslararası
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.
Altıok, S. , Üçgül, M., &
Yukselturk, E. (2017). Tasarım mı yoksa Oynama mı? Bilgi İşlemsel Düşünme
Becerisini Geliştiren Programlama Sürecinde Kullanılabilecek Oyun Araçlarının
İncelenmesi. ICITS 2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.
Üçgül, M., Yukselturk, E. & Altıok,
S. (2017). Bilgi-İşlemsel Düşünme Öğretimi Yaklaşımları ve Araçları. ICITS
2017 – 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26
Mayıs 2017, Malatya.
Üçgül, M., Yukselturk, E. & Altıok,
S. (2017). BT Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgisayar Programlama
Öğretiminde Alternatif Yöntem ve Teknikler: Nitel Bir Çalışma. ICITS 2017 – 11.Uluslararası
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2017, Malatya.
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). The
effect of augmented reality applications on university students’ task-load.
Paper presented at the International Computer & Instructional Technologies
Symposium.
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Investigation
of the task-centered professional anxieties of pre-service computer and instructional
technologies teachers. Paper presented at the International Computer &
Instructional Technologies Symposium.
Akçayır, G., & Akçayır, M. (2017). Investigation
of the digital citizenship characteristics possessed by computer and
information technologies education students. Paper presented at the
International Computer & Instructional Technologies Symposium.
Akçayır, G., & Akçayır, M. (2017). Investigation
of university students’ state of searching information over Facebook. Paper
presented at the International Computer & Instructional Technologies
Symposium.
Doç. Dr. Erman Yükseltürk tarafından yönetilen
yüksek lisans tezleri:
Balcı, T. (Devam
ediyor). Kinect ile 3 Boyutlu Sanal Spor Platformun Tasarlanması,
Geliştirilmesi ve Step-Aerobik Egzersizlerinde Kullanılması, Kırıkkale Üni.
Altıok, S.
(Devam ediyor). Kinect ile E-Eğitsel Video Portfolyo Ortamının Tasarlanması,
Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Üstbiliş Farkındalık Düzeyleri Üzerine Etkileri,
Kırıkkale Üni.
Projeler:
· Doç.
Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 1001: Kinect ile E-Eğitsel
Video Port folyo Ortamının Tasarlanması, Geliştirilmesi Ve Öğrencilerin
Üstbiliş Farkındalık Düzeyleri Üzerine Etkilerinin Araştırılması (Kasım 2015-
Kasım 2017).
· Doç.
Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 3001: Kinect ile 3 Boyutlu
Sanal Spor Platformun Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Step-Aerobik
Egzersizlerinde Kullanılması (Haziran 2015- Mayıs 2017).
· Doç.
Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 4005: Çocuklara Programlama
Nasıl Öğretilir? (Mayıs 2015-Mayıs 2016)
· Doç.
Dr. Erman Yükseltürk (Proje yürütücüsü)- Tübitak 2229: Bilişim Teknolojileri
Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgisayar Programlama Öğretiminde Alternatif
Yöntem ve Araçlar Semineri III (16-20 Şubat 2015)
Uluslararası hakemli
dergilerde ve kongrelerde yayımlanan makale ve bildiriler:
Akçayır,
G., & Akçayır, M. (2016). Research trends in social network sites’
educational use: a review of publications in all SSCI journals to 2015. Review of Education.
Akçayır,
M., & Akçayır, G. (2016). Advantages and challenges associated with
augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review.
Akçayır,
M., Akçayır, G., Pektaş, H. M., & Ocak, M. A. (2016). Augmented reality in
science laboratories: The effects of augmented reality on university students’
laboratory skills and attitudes toward science laboratories. Computers in Human Behavior, 57, 334-342.
Akçayır,
M., Dündar, H., & Akçayır, G. (2016). What makes you a digital native? Is
it enough to be born after 1980?. Computers
in Human Behavior, 60,
435-440.
Yukselturk,
E., & Altıok, S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının
Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 12(1).
Yukselturk,
E., & Altıok, S. (2016). Investigation of Pre-Service Information
Technology Teachers' Game Projects Prepared with Scratch. SDU International Journal of
Educational Studies, 3(1),
59-66.
Yukselturk,
E., & Altiok, S. (2016). An investigation of the effects of programming
with Scratch on the preservice IT teachers’ self‐efficacy perceptions and
attitudes towards computer programming. British
Journal of Educational Technology.
Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri (Özet)
Kitabında Basılan Bildiriler
Ağca, R. K., Çetin, E. (2016). The Lifetime of Mobile Learning. 4th International Instructional Technologies
& Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ,
TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Altıok,
S., Şimşek, N. (2016). Yüz Yüze Eğitime Eşdeğer Bir Uzaktan Eğitim İçin Öğrenci
ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. 4th International Instructional Technologies & Teacher
Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE,
6-8 Ekim 2016
Altıok,
S., Yükseltürk, E. (2016). Pre-Service Teachers’ Use and
Perceptions of Web 2.0 Technologies in Teaching and Learning. 10th International Computer and Instructional
Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016
Altıok,
S., Yükseltürk, E. (2016). Yabancı Dil Eğitimine Video
Portfolyo Teknolojisi Entegrasyonu. 10th International Computer and Instructional Technologies
Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016
Altıok,
S., Yükseltürk, E., Üçgül, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçlarının İncelenmesi ve Öğrenme
Ortamlarında Kullanımına Yönelik Görüşleri. 4th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
İlhan,
F., Yükseltürk, E. (2016). A literature review of Scratch software and
programming learning. 4th International Instructional Technologies & Teacher Education
Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Üçgül,
M., Yükseltürk, E., Altıok, S. (2016). Programming my
own game via kodu game lab in a summer program, 4th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Yükseltürk,
E., Altıok, S. (2016). BT Öğretmen Adayları K-12 Seviyesinde Bilgisayar
Programlama Eğitimi Hakkındaki Seminere Neden Katılmak İster? 10th International Computer and Instructional
Technologies Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016
Yükseltürk,
E., Altıok, S. (2016). Spor Eğitiminde Hareket Yakalama Kinect
Teknolojisinin Uygulanması. 10th International Computer and Instructional Technologies
Symposium (ICITS 216). RİZE, TÜRKİYE, 16-18 Mayıs 2016
Yükseltürk,
E., İlhan, F. (2016). How to teach electronics for children? 4th International Instructional Technologies & Teacher
Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Yükseltürk, E., Kutlu, Z., Ağca,
R. K. (2016). Okul Deneyimi ve
Öğretmenlik Uygulaması Dersleri İçin Web Tabanlı Destek Sisteminin
Geliştirilmesi Ve Uygulanması: e-Deneyim Projesi. 4th International Instructional Technologies
& Teacher Education Symposium (ITTES 2016),
ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Yükseltürk,
E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Comparing Online Learning Strategies at an Online Java Programming
Course. 4th International Instructional Technologies
& Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Yükseltürk,
E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Could We Use Kinect Technology for Foreign Language
Education? 4th
International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium
(ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016
Yükseltürk,
E., Üçgül, M., Altıok, S. (2016). Oyun Programlamanın İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine
Etkilieri: Bir Yaz Kampı Deneyimleri. 4th International
Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), ELAZIĞ, TÜRKIYE, 6-8 Ekim 2016